сряда, 26 февруари 2014 г.

"Ако няма да ме купуваш...върни ме на мястото ми!"

Големите градове имат един безспорен плюс за пазаруващия човечец - супермаркетите Билла, Кауфланд, Пикадили и т.н. Прибираш се от работа и минаваш да напазаруваш оттам за вечеря, а защо не и за цялата седмица? Докато се лутаме из щандовете, всички сме се натъквали на позната гледка: стоки, които някой в последния момент е решил, че няма да вземе по някаква причина - мързи го да мъкне толкова багаж, портфейлът му няма да го понесе, или пък стоката е била некачествена. И най-доброто решение е...да ги оставим на най-близкия щанд? Не съвсем. Защо? Защото някой се е постарал да ги подреди в класическия и очакван от нас ред, с цел да ни бъде по-лесно да ги открием. Защото някой може в последния момент трескаво да търси картичка за рождения ден на любим човек, а да остане без такава поради простата причина, че ние сме я тикнали на щанда с чорапите. Защото някои храни трябва да стоят в хладилник, а оставяйки ги на щанда с битовата химия, ние ги обричаме на разваляне и обезсмисляме скъпото им и трудоемко производство. В никой случай не твърдя, че трябва да се втурнем да връщаме продуктите по местата им - ще си кажете "не съм длъжен да прибирам след някой друг" и ще бъдете напълно прави! Но ако всеки връща стоката, от която самият той се е отказал обратно там, откъдето я е взел, никой няма да се налага да прибира след другия, пък и продавач-консултантите ще могат да обърнат внимание на някой клиент, вместо да търчат от единия до другия край на супермаркета, за да връщат продуктите. Ключовата дума е организация. Е, и мъничко самодисциплина.

Няма коментари:

Публикуване на коментар